Sajtó


“Ahhoz, hogy komplexen lássunk valamit, konfrontálódni kell” - interjú Boross Martinnal és Thury Gáborral (szinhaz.org) - 2018-01-25
https://szinhaz.org/interju/2018/01/25/interju-boross-martinnal-es-thury-gaborral/

“Egyszer az egyik közönségtalálkozón volt egy nagyon megrendítő hozzászólás. Egy idősebb néző azt mondta, hogy sok embert ismert, akik a felejtést választották tudatosan, és a saját cselekedeteikre az emlékezetük tudatos módosításával és tetteik ideologizálásával válaszoltak, mert így tudták csak este álomra hajtani a fejüket. Csak utalt erre, de elképzelhető, hogy ezek akár például ügynöktörténetek, vagy világháborús szerepvállalások is lehettek.”


Hungarian Theatre, After the Crackdown - The nation’s still-questing independent theatres don’t face censorship amid the ascendant right-wing climate—just economic isolation. (Jim O’Quinn, americantheatre.org) - 2017-12-24
http://www.americantheatre.org/2017/12/24/hungarian-theatre-after-the-crackdown/

“Addressless insistently moved us spectators inside the minds and hearts of actual homeless individuals, a theatrical accomplishment that, on the day I attended the show, generated perplexity, astonishment, and sorrow. One observation that struck home for U.S. viewers: “We live in a community where it’s easier to get funding to build a penthouse than it is to get assistance to get off the street.”


“Színház az egész Wekerletelep – Stereo Akt: Promenád” (Pálla Orsolya, contextus.hu) - 2018.05.19

https://contextus.hu/stereo-akt-promenad-boross-martin-wekerletelep/

“Kizárólag eseményközpontú előadásokat hoznak létre, amelyekkel messze maguk mögött hagyják az európai (főleg magyar) színházi konvenciókat. (…) A darabok nem drámai alapokra épülnek, sokkal inkább a valóság szolgál a történetek kiindulópontjául.”


“Nekik, róluk, velük - Mi a kortárs? / Stereo 5 Fesztivál, Trafó”, (Jászai Tamás, Revizor) 2018.05.22

http://revizoronline.com/hu/cikk/7291/mi-a-kortars-stereo-5-fesztival-trafo/

“Ha már ennyiféle, valamiféle részvételt kívánó-követelő színház van körülöttünk, miért van az, hogy a legtöbben (köztük sok színházi ember is) még mindig ódzkodnak ettől a módszertől?”