Időutazásra invitáljuk a szereplőket és nézőket: visszatérünk a 90-es évekbe! Az előadás a társulat tagjainak személyes történeteire épül, amelyek egy különleges korszakot idéznek fel: az iskola első napjától a kamaszkor kezdetéig tartó időszakot. Sokunk által átélt élmények pl. beilleszkedési nehézségekről, iskolai bántalmazásról, tiltott szerelmekről, tanári önkényről.

Csernai Mihály drámainstruktor videóinterjúkat készített próbafolyamat alatt a hat szereplővel iskoláskori és jelenkori énjükről, élményeikről. Az interjúk alapjául egy-egy személyesen nekik kiválasztott szakszöveg vagy publicisztikai írás szolgált, melyek az előadásban az egyes karakterek által felvetett problémákra reflektálnak.

Az alábbi sorozatban a cikkgyűjteményen kívül a szereplők villám reakcióit is láthatjátok a Misi által felkínált cikkek és témák alapján.

6.rész: Borsos Luca

Luca fiatalkorára jelentős hatással volt az, hogy alternatív iskolába járt – egészen más oktatási elvekkel és tanulási módszerekkel találkozott. A vele készült interjú kiindulópontja egy, a Waldorf-pedagógiát kritizáló cikk volt.

” […] a waldorfos diákok általában le vannak maradva a többiekhez képest a hagyományos követelményrendszerben, tehát “kevesebbet” tudnak. Sem a középiskolai, sem a felsőoktatás nem igazodik a waldorfoshoz és vannak gyerekek, akik nem képesek átállni az új rendszerre, vagy csak nagy nehézségek árán és lemaradva a többiektől. Ezen kívül elképzelhető, hogy a jobb képességű diákok a Waldorf-módszerű iskolában unatkoznak, és nem fejlődhetnek abban az ütemben, ahogy a hagyományos általános iskolában tennék.”

Teljes cikk: https://www.life.hu/eletmod/20110912-hosszu-tavon-is-megeri-waldorfmodszer-pro-es-kontra.html

Nézzük mit gondol minderről Luca! 

Ex Katedra online Premier március 4-én, a SzínházTV-n !

Jegyek és további információk!

A bemutató facebook eseménye!