S
A

Egy csapat, színházból kiábrándult színész új hivatás után néz. Egy kiégést kezelő szanatóriumot nyitnak, ahol budapesti aktivistákat látnak vendégül.

❓ Úgy érzi, hogy szellemileg, érzelmileg, fizikailag kimerült a küzdelemben?
❓ Kiábrándult és elege van mindenből?
❓ Reménytelennek tűnik a változás?
➡️ Jöjjön el nyílt napunkra, hogy betekintést nyerjen a Remény Panzió mindennapjaiba!

A Panzió vendégei mind-mind egy igazságosabb, élhetőbb, jobb világért harcolnak, ki-ki a maga területén. De milyen áron? És kik ők? Korunk hősei, avagy provokátorai, netán unatkozó bolondjai?

A Remény Panzió egy dokumentarista előadás, amelynek fókuszában alulról jövő kezdeményezések képviselői állnak – a társadalom motorjai, akik gyakran a politika célkeresztjében találják magukat. Az ő motivációikkal, sikereikkel, kudarcaikkal foglalkozik a darab. Nem csupán személyes történeteik, de ők maguk is főszerepet kapnak az előadásban a társulat tagjai mellett.
Általuk próbálja a Panzió személyzete megérteni, hogy hol találni a reményt manapság, hogy egy napon maguk is újult erővel térhessenek vissza hétköznapi munkájukhoz: a színházhoz.

„Az alapötlet a színházat panzióra, a művészetet aktivizmusra és wellness-rekreációra, a reményt a regeneráció aprópénzére beváltó színészek válságával egyszerre lehengerlő és riasztó látlelet, lecsapódása közéletünknek. Úgy kérdőjelezi meg a színház társadalmi szerepét, hogy egyszersmind tanúságot is tesz mellette.” (Ady Mária, Színház)

„Boross Martin rendező, ha nem is kiszabadul, de időnként kicsit kimozdul ebből a szűkös keretrendszerből. Na nem úgy, hogy valami varázslat segítségével anyagi biztonságot teremt az alkotáshoz, és az sem célja, hogy népszínházat csináljon, inkább a formáról az ügy felé irányítja a figyelmet.” (Puskás Panni, Magyar Narancs)

„A Remény Panzió nemcsak a STEREO AKT, de a kortárs színház történetében is meghatározó utat követ, amikor laikusoknak ad szót a színpadon, hogy ott saját magukról beszéljenek. A dokumentarizmus e válfajára van példa a hazai független színházban is, a STEREO AKT azonban kezdettől művészszínházi igénnyel hív be civileket az előadásaiba, amint ezt a Rimini Protokoll is teszi.” (Herczog Noémi, Élet és Irodalom)

2022 őszén Tübingenben debütált az előadás eredeti formátuma Hotel of Change címmel, majd a bemutatót követően egy fél évadon át játszottuk a Zimmertheater Tübingen-ben. A 2022/2023-as színházi évad második felében megtartottuk az előadás magyar változatának előkészítését, próbafolyamatát, majd Remény Panzió címmel a hazai bemutatóját a Trafó Kortárs Művészetek Házában. A 2023/2024-es színházi évad második felétől a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház Színháztermében tartjuk műsoron az előadást.

 

alkotó-előadók:
Göndör László, Martinkovics Máté, Messaoudi Emina, Szabó Veronika

valamint
hat budapesti aktivista:
Bari Jutka (társadalmi igazságosság),
Kajos Rebeka Dóra (női jogok),
Kovács Vera (lakhatás),
Lóczi Csenge (fenntarthatóság),
Márton Gábor Csaba (inklúzió, szemléletformálás, LMBTQ, fogyatékos emberek, szociális cirkusz),
Törley Katalin (oktatás)

látvány: Raissa Kankelfitz
zene, hang-design: Bartha Márk, Tara Khozein
fény- és videó-terv: Bredán Máté
technikai munkatárs: Kiefer Tibor

dramaturg gyakornok: Hidi Boglárka
produkciós vezető: Balogh Zsuzsanna
producer: Mayer Dániel

dramaturg: Bíró Bence
koncepció: Boross Martin és Thury Gábor
rendező: Boross Martin

támogatók: Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg, Kulturális és Innovációs Minisztérium, Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, Előadóművészeti Jogvédő Iroda, Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzata

produkciós partnerek: ITZ – Zimmertheater Tübingen, Trafó Kortárs Művészetek Háza, Budapesti Tavaszi Fesztivál